قیمت رنگ پلی اورتان01/9/21

قیمت رنگ پلی اورتان

قیمت رنگ پلی اورتان رنگ‌‌های پلی اورتان در دسته رنگ های صنعتی قرار گرفته و دو جزئی است. این رنگ ها بر پایه رزین‌های پلی اورتان هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
قیمت رنگ پلی اورتان

ویژگی رنگ های پلی‌اورتان

موارد استفاده رنگ‌های پلی اورتان

نحوه استفاده از رنگ های پلی اورتان

قیمت رنگ پلی اورتان

رنگ‌های پلی‌اورتان با رنگ های ساختمانی تفاوت فراوانی دارند، این رنگ ها به دلیل ساختار خاصی که دارند دارای وزن مولکولی بالایی هستند. این ویژگی باعث می‌شود تا یک لایه سخت و با دوام بر روی سطح مورد استفاده ایجاد شود. ایجاد این لایه سخت و با دوام باعث می‌شود تا سطح در برابر شرایط سخت و متغیر محیطی از جمله باران های اسیدی، باد و طوفان و تابش اشعه خورشید مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

پلی اورتان‌ها در مدت زمان کوتاهی خشک می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر تابش مستقیم نور خورشید و بارش های اسیدی دارند. این رنگ ها از چسبندگی بالایی بر روی سطوح برخوردار هستند و در برابر رطوبت نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. مجموع این خصوصیات باعث شده است تا این رنگها به عنوان لایه نهایی برای استفاده و پوشش دهی بر روی سطوحی  که در معرض مستقیم تابش خورشید و رنگ های اسیدی قرار دارند، انتخابی مناسب باشند.

این رنگ ها به دلیل مواد تشکیل دهنده ظاهری جذاب و زیبا ایجاد می‌کنند و در سه نوع براق، نیمه براق و مات تولید می‌شوند. یکی از بهترین خصوصیات این رنگ ها نیست که بعد از استفاده حالت پوست پرتغالی بر روی سطح ایجاد نمی کنند. رنگ های پلی اورتان دارای این خصوصیت نیز هستند که گرد و غبار را نیز به خود جذب نمی‌کنند و وزش باد یا بارش یک باران خفیف باعث می‌شود تا هر گونه آلودگی از روی سطح پاک شود. به عبارتی دیگر این رنگ ها حالت خود تمیز شوندگی دارند. پلی اورتان ها در برابر مواد اسیدی و شوینده ها نیز بسیار مقاوم هستند و به راحتی می‌توان سطح را با انواع شوینده‌ها تمیز کرد.

ویژگی رنگ های پلی‌اورتان

1- ایجاد سطحی صاف و براق که حتی گذر زمان نیز باعث کاهش درخشندگی آن نمی‌شود.

2- مقاوم در برابر سایش، ضربه و اصطکاک و پوسته شدن

3- مقاومت بالا در برابر تابش مستقیم اشعه خورسید و اشعه UV

4- تحمل دامنه وسیعی از تغییرات دمایی

5- مقاوم در برابر مواد شیمیایی و باران‌های اسیدی

6- پس از آماده سازی سطح، امکان پوشش دهی مجدد وجود دارد.

7- خاصیت خود تمیز شوندکی دارند به گونه ای که گرد و غبار با وزش نسیم یا باران ملایم به راحتی پاک می‌شود.

8- دارای تنوع رنگی بسیار گسترده

9- چسبندگی بسیار بالا به سطوح مورد استفاده

10 – قابل استفاده بر روی سطوح فلزی، فولادی، بتنی، چوبی و برخی سیستم های پلاستیکی

موارد استفاده رنگ‌های پلی اورتان

رنگ های پلی اورتان به دلیل ساختار ویژه‌ ای که دارند و همچنین مواد به کار رفته در تهیه‌شان در طیف گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله

1- پوشش کف: پلی اورتان‌ها به عنوان پووش کف قابل استفاده در مجتمع های تجاری، کارخانجات صنعتی و سالن های ورزشی هستند.

2- صنعت هوافضا: این رنگ ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر تغییرات محیطی دارند، در پوشش دهی برخی قطعات هواپیما و سازه های داخلی آن مورد استفاده قرار می گیرند.

3- پوشش دهی تجهیزات مکانیکی در صنایع: از آنجایی که پلی اورتان ها در برابر ضربه و سایش مقاوم هستند،گزینه‌ای  مناسب برای استفاده و پوشش دهی ابزار و تجهیزات میکانیکی که در محیط های صنعتی و کارخانه قرار دارند، هستند.

4- صنایع کشتی سازی: این رنگ ها برای عایق بندی و آب بندی بدنه سازه های دریایی بسیار عالی عمل می‌کنند. پلی اورتان‌ها باعث افزایش طول عمر این سازه ها دربرابر عوامل مخرب محیطی و رطوبت موجود در این مناطق می‌شوند.

5- خطوط لوله ای انتقال: پلی اورتان ها برای پوشش دهی خطوط انتقال نفت و گاز نیز انتخابی ایده آل هستند.

همچنین پلی اورتان ها در رنگ آمیزی وسایل و ماشین آلات کشاورزی، قطعات خودرویی، پالایشگاه های پتروشیمی و سکوهای نفتی نیز قابل استفاده هستند.

نحوه استفاده از رنگ های پلی اورتان

پلی اورتان‌ها دو جزئی هستند و باید با رعایت نسبتی که بر روی بسته بندی درج شده است، دو جز با هم ترکیب شوند. این ترکیب با توجه به شرکت های ارائه کننده رنگ متفاوت است. بعد از ترکیب دو جز باید کامل دو جز را به هم زد تا با هم ترکیب شوند.

این رنگ ها با توجه به ساختاری که دارند و مقاومت بالا در برابر بارش های اسیدی و اشعه خورشید در بیشتر مواقع به عنوان لایه نهایی مورد استفاده قرار می گیرند.  قبل از اجرایز رنگ بر روی سطح، سطح مورد استفاده باید از هر نوع آلودگی و چربی و گرد وغبار عاری باشد. ضخامت اجرای این رنگ ها بین 50 تا 70 میکرون است و با اسپری بدون هوا، اسپری با هوا، غلتک و قلم مو قابل اجرا هستند. ین محصول بعد از خشک شدن  لایه‌ای  مقاوم در برابر حرارت را ایجاد می کند که از این بابت می توان اطمینان بسیار بالایی به ساختار کلی مجموعه ی خود داشته باشیم.

برای تهیه بهترین برندهای پلی اورتان موجود در بازار و همچنین اطلاع از قیمت رنگ پلی اورتان با کارشناسان فروش بازرگانی رادین در ارتباط باشید

رنگ رادین

شرکت بازرگانی رادین فعال در زمینه انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی و مشتقات رنگ و مواد اولیه و تولید کننده رنگ اتومبیلی ،ساختمانی و انواع تینر. تماس: 09129284292—02166095700

View Comments

  • لطفا از دیگر محصولات رادین بازدید بفرمائید.

Recent Posts

رنگ پلاستیک پارس بهار

 رنگ پلاستیک پارس بهار خرید رنگ پلاستیک پارس بهار درجه 2 در بازار تهران و…

8 ساعت ago

فروش رنگ پلی اورتان

خرید و فروش رنگ پلی اورتان در بازار مشهد و سایر شهرستان ها توسط شرکت…

2 روز ago

فروش رنگ روغنی در اصفهان

بهترین رنگ ساختمانی فروش عمده رنگ روغنی در بازار اصفهان و سایر شهرستان ها توسط…

3 روز ago

قیمت جدید اسپری زینکا زیتکس

قیمت اسپری زینکا زیتکس قیمت جدید اسپری زینکا زیتکس این محصول تولید کشور آلمان بوده…

6 روز ago

فروش رنگ تفلون ظروف

فروش رنگ تفلون ظروف pfluon فروش رنگ تفلون ظروف pfluon این رنگ دارای دولایه ی…

1 هفته ago

فروش عمده رنگ های مولتی کالر

فروش عمده رنگ های مولتی کالر در بازار تهران و سایر شهرستان ها توسط شرکت…

2 هفته ago