درزگیربتون

درزگیر بتون چیست؟

درزگیر بتون چیست؟

درزگیر دو جزیی بر پایه پلی یورتان و بدون حلال است که پس از اختلاط و اجرا در داخل درزهای بتونی و یا آسفالت در محدوده زمانی مشخص و این ماده ضمن اینکه چسبندگی بسیار بالایی در سطوح بتونی وآسفالت دارد همچنین این محصول مقاومت شیمیائی خوبی در مقابل حلال های متعارف صنعتی دارد. درزگیرها در بتن باعث حداقل نفوذ مایعات، جامدات و گازها می شود و از بتن در برابر آسیب دیدگی ها، محافظت می کند. در کاربردهای معین، عملکرد ثانویه آنها اصلاح عایق حرارتی و صوتی، تعدیل ارتعاش و جلوگیری از مشکلات غیر منتظره در دوره بهره برداری است .سیستم های حفاظتی درزها شامل عایق کردن ترک خوردگی ها، درزهای انقباض (کنترل)، درزهای انبساطی است.

درزگیر بتن چیست

درز سطوح بتنی باید تمیز و عاری از هرگونه چربی، رطوبت و گرد و غبار باشد.

به منظور افزایش چسبندگی درزگیر به سطوح بتونی اعمال یک لایه پرایمر بتن بوسیله قلم مو بر روی سطوح بتنی درز توصیه می گردد، اعمال درزگیر پس از خشک شدن پرایمر از یک ساعت تا حداکثر 24 ساعت امکان پذیر است

مناسب ترین بازه درجه حرارت محیط برای اعمال درزگیر 35-15 سانتیگراد است.

توجه فرمایید پس از اختلاط، حداکثر زمان بهینه برای اعمال درزگیر20 دقیقه است.

ترک ها

دلایل ترک خوردگی بتن جمع شدگی، تغییرات دمایی، تنش های مرتبط سازه ای، و کوتاه شدن کرنش های بلند مدت است. قبل از انتخاب عامل درزگیر (بتونه)، دلیل ترک خوردگی باید تعیین و ترک های موثر شناسایی شود. در برخی حالت ها، چسبندگی سازه ای ترک نیاز است، در صورتی که در دیگر وضعیت ها باید از ایجاد گیرداری سرتاسری در ترک پرهیز شود.

درزهای انقباضی (کنترلی)

درزهای انقباضی معمولاً به صورت دانسته طراحی و اجرا می شود و این درزها ترک خوردگی های ناشی از انقباض بتن (جمع شدگی) را تعدیل و به صورت منظم در می آورد. اغلب درزهایی که کنترلی نامیده می شوند برای کنترل ترک ها در محل های مختلف به کار می روند. در سطوحی که ضعیف هستند یا ابزار برش دهنده، در مقطع بتن معمولاً در مدت 24 ساعت اولیه، درز ایجاد می شود.
درزگیری های اتصالات در بتن و نحوه آب بندی

درزهای انبساطی از شکاف خوردگی، شکستگی و پیچیدگی (شامل جابه جایی، پیچش و مسائل دیگر) در مجاورت سازه های بتنی که ممکن است این اتفاق بیفتد، جلوگیری می کند.

درزهای اجرایی

محل های کار معمولاً از پیش تعیین و محدودیت های کاری، که می توان کار را در یک زمان با حجم کاری مناسب و با حداقل اختلال در پرداخت کاری سازه صورت داد، و مشخص می شود. احتمال قطع کار به وسیله عوامل پیش بینی نشده و ضروری در عملیات بتن ریزی نیز وجود دارد.

صفحه انعطاف پذیر

صفحه انعطاف پذیر یک صفحه الیافی تراکم پذیر و قابل انعطاف مانند فلکس سل می باشد. از این صفحه خصوصاً در ساخت درزهای انبساط استفاده می شود. این نوارها در اندازه های تیپ و به ضخامت 25mm ، 20 mm ، 12mm برحسب اندازه درز انتخاب می شوند. پهنای درز نباید از 30mm بیشتر باشد.

درزگیرهای بتن در ظروفی با اندازه های مختلف بر حسب مورد مصرف ارائه می شوند، و هر درزگیر برای مورد خاص خود بکار می رود. در صورتی که در مشخصات پروژه درزگیر خاصی معرفی نشده باشد، می توان از راهنمایی سازندگان مصالح ساختمانی برای انتخاب مناسب ترین درزگیر استفاده کرد.

درزگیرها به درز خشک بهتر می چسبند و در 24 ساعت اول مصرف نباید رفت و آمدی رویشان صورت گیرد. برای این منظور می توان روی درز را با یک پوشش موقت جهت اجتناب از عبور و مرور روی آن پوشاند.

رنگ رادین

شرکت بازرگانی رادین فعال در زمینه انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی و مشتقات رنگ و مواد اولیه و تولید کننده رنگ اتومبیلی ،ساختمانی و انواع تینر. تماس: 09129284292—02166095700

Recent Posts

رنگ پلاستیک پارس بهار

 رنگ پلاستیک پارس بهار خرید رنگ پلاستیک پارس بهار درجه 2 در بازار تهران و…

18 ساعت ago

فروش رنگ پلی اورتان

خرید و فروش رنگ پلی اورتان در بازار مشهد و سایر شهرستان ها توسط شرکت…

3 روز ago

فروش رنگ روغنی در اصفهان

بهترین رنگ ساختمانی فروش عمده رنگ روغنی در بازار اصفهان و سایر شهرستان ها توسط…

4 روز ago

قیمت جدید اسپری زینکا زیتکس

قیمت اسپری زینکا زیتکس قیمت جدید اسپری زینکا زیتکس این محصول تولید کشور آلمان بوده…

7 روز ago

فروش رنگ تفلون ظروف

فروش رنگ تفلون ظروف pfluon فروش رنگ تفلون ظروف pfluon این رنگ دارای دولایه ی…

1 هفته ago

فروش عمده رنگ های مولتی کالر

فروش عمده رنگ های مولتی کالر در بازار تهران و سایر شهرستان ها توسط شرکت…

2 هفته ago